Fundusze UE

Luka finansowa, pomoc publiczna i trwałość w projektach unijnych - jak uniknąć pomyłek w perspektywie 2014-2020

13 - 14 listopada 2014 r.

Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Cena szkolenia:
1090 zł + 23% VAT

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Cel szkolenia

    Szkolenie umożliwi Państwu wypracowanie optymalnego podejścia do tematu zamknięcia projektu i co równie istotne, lepsze przygotowanie do sięgania po środki z UE w nadchodzącej perspektywie 2014-2020.

    Dzięki umiejętnej aktualizacji analizy w momencie składania wniosku o płatność końcową będą Państwo w stanie uniknąć przykrych konsekwencji związanych z koniecznością zwracania wypracowanego dochodu proporcjonalnie do dofinansowania i to w bardzo długim horyzoncie czasowym. Dodatkowo nakłada się na to wątek trwałości projektu, ryzyka wystąpienia pomocy publicznej oraz kwalifikowalności podatku VAT.

Metodologia szkolenia

    Szkolenie ma charakter wybitnie interaktywny, prowadzący zachęca uczestników do aktywnego udziału w zajęciach, zadawania pytań, poruszania na bieżąco nurtujących problemów, z którymi mają do czynienia przy realizacji projektów tj. trwałością, dochodowością, pomocą publiczną oraz kwalifikowalnością podatku VAT w odniesieniu do konkretnych sytuacji. Omawianie danego przypadku opiera się w głównej mierze na pracy na dokumentach z wykorzystaniem flipcharta oraz arkusza kalkulacyjnego Excel.

1. Wybrane obowiązki beneficjenta wynikające z rozporządzeń unijnych oraz umowy o dofinansowanie w perspektywie 2007-2013 oraz 2014-2020

  • Trwałość (art. 57 rozp. 1083 oraz art. 71 rozp. 1303)
  • Dochodowość (art. 55 rozp. 1083 oraz 61 rozp. 1303)
  • Archiwizacja dokumentów (art. 90 rozp. 1083 oraz art. 140 rozp. 1303)

2. Wprowadzanie zmian w projekcie i umowie dofinansowania na zakończenie realizacji projektu

3. Wskaźniki realizacji projektów i ryzyka z nimi związane

4. Definicja okresu trwałości projektu w perspektywie 2007-2013 (art. 57 rozp. 1083) oraz 2014-2020 (art. 71 rozp. 1303)

5. Projekty generujące dochód w rozumieniu art. 55 rozp. 1083/2006 oraz art. 61 rozp. 1303 a pomoc publiczna w rozumieniu art. 107 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej

6. Podstawowe zasady obliczania luki finansowej

  • Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego
  • Wytyczne w zakresie wybranych zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód z dnia 27 września 2011r.
  • Wytyczne Komisji Europejskiej - Komitetu Koordynującego Fundusze (COCOF) - interpretacja zapisów art. 55 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (COCOF 07/0074/09 z dnia 30 listopada 2010 r.)
  • Metodologia przeprowadzania analizy kosztów i korzyści. Wytyczne, Nowy okres programowania 2007-2013, Dokument roboczy nr 4, Bruksela (ang. Guidance on the methodology for carrying out Cost-Benefit Analysis)
  • Przewodnik do analizy kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych (ang. Guide to cost-benefit analysis of investment projects)
  • dodatkowe wytyczne, w tym wytyczne JASPERS

7. Nowe metody określenia dochodu generowanego przez projekty, w tym uproszczone podejście oparte na stawkach zryczałtowanych dla operacji w dziedzinach technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK), badań, rozwoju i innowacji oraz efektywności energetycznej w perspektywie 2014-2020

8. Luka finansowa - określenie poziomu dofinansowania projektu, w tym metodologia wyliczenia luki finansowej.

  • W jakich przypadkach należy ponownie przeliczać lukę finansową?
  • Zmiana poziomu dofinansowania w projekcie a luka finansowa.
  • Zmiana kosztów inwestycyjnych a luka finansowa i poziom dofinansowania.

9. Zasady określenia poziomu dofinansowania

  • Wyłączenia ze stosowania luki finansowej modyfikacja art. 55 rozp. 1083/2006 wprowadzona rozp. 1341/2008
  • Ewentualne błędy w analizie finansowej i ekonomicznej
  • Rozliczenie projektu - horyzont czasowy monitorowania dochodów

10. Obowiązki beneficjenta w zakresie monitorowania dochodowości w perspektywie 2007-2013 oraz 2014-2020

11. Obowiązki jakie nakłada na Instytucje Zarządzające ust. 3 i 4 art. 55 rozp. 1083 oraz art. 61 rozp. 1303

  • Monitorowanie dochodów i kosztów w projektach, w tym w projektach projektów generujących dochód
  • Monitorowanie dochodów w przypadku projektów, o których mowa w art. 55 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006
  • Monitorowanie dochodów w przypadku projektów, o których mowa w art. 55 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (po zmianie wprowadzonej rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 539/2010)
  • Monitorowanie kosztów kwalifikowanych w przypadku projektów generujących dochód
  • Czy raz wyliczona luka w momencie aplikowania o środki "zamyka" temat dochodowości?

12. Dochodowość w rozumieniu art. 55 rozp. 1083/2006 a trwałość projektu w rozumieniu art. 57 rozp. 1083/2006

13. Dochodowość w rozumieniu art. 61 rozp. 1303 a trwałość w rozumieniu art. 71 rozp. 1303 w perspektywie 2014-2020

14. Kontrola projektów generujących dochody - instytucje kontrolujące i ich kompetencje

15. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w odniesieniu do projektów generujących dochody

16. Kwalifikowalność podatku VAT w perspektywie 2007-2013

17. Kwalifikowalność podatku VAT w perspektywie 2014-2020

18. Promocja projektów w okresie trwałości

Dzień 1

09:30 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

Dzień 2

08:30 - 09:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa kawowa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

1090 PLN + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby


990 PLN + 23% VAT - koszt udziału drugiej i każdej kolejnej osoby


UWAGA! W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Fundusze UE

Luka finansowa, pomoc publiczna i trwałość w projektach unijnych - jak uniknąć pomyłek w perspektywie 2014-2020

13 - 14 listopada 2014 r.

Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

CEL SZKOLENIA

Cel szkolenia

    Szkolenie umożliwi Państwu wypracowanie optymalnego podejścia do tematu zamknięcia projektu i co równie istotne, lepsze przygotowanie do sięgania po środki z UE w nadchodzącej perspektywie 2014-2020.

    Dzięki umiejętnej aktualizacji analizy w momencie składania wniosku o płatność końcową będą Państwo w stanie uniknąć przykrych konsekwencji związanych z koniecznością zwracania wypracowanego dochodu proporcjonalnie do dofinansowania i to w bardzo długim horyzoncie czasowym. Dodatkowo nakłada się na to wątek trwałości projektu, ryzyka wystąpienia pomocy publicznej oraz kwalifikowalności podatku VAT.

Metodologia szkolenia

    Szkolenie ma charakter wybitnie interaktywny, prowadzący zachęca uczestników do aktywnego udziału w zajęciach, zadawania pytań, poruszania na bieżąco nurtujących problemów, z którymi mają do czynienia przy realizacji projektów tj. trwałością, dochodowością, pomocą publiczną oraz kwalifikowalnością podatku VAT w odniesieniu do konkretnych sytuacji. Omawianie danego przypadku opiera się w głównej mierze na pracy na dokumentach z wykorzystaniem flipcharta oraz arkusza kalkulacyjnego Excel.

PROGRAM

1. Wybrane obowiązki beneficjenta wynikające z rozporządzeń unijnych oraz umowy o dofinansowanie w perspektywie 2007-2013 oraz 2014-2020

  • Trwałość (art. 57 rozp. 1083 oraz art. 71 rozp. 1303)
  • Dochodowość (art. 55 rozp. 1083 oraz 61 rozp. 1303)
  • Archiwizacja dokumentów (art. 90 rozp. 1083 oraz art. 140 rozp. 1303)

2. Wprowadzanie zmian w projekcie i umowie dofinansowania na zakończenie realizacji projektu

3. Wskaźniki realizacji projektów i ryzyka z nimi związane

4. Definicja okresu trwałości projektu w perspektywie 2007-2013 (art. 57 rozp. 1083) oraz 2014-2020 (art. 71 rozp. 1303)

5. Projekty generujące dochód w rozumieniu art. 55 rozp. 1083/2006 oraz art. 61 rozp. 1303 a pomoc publiczna w rozumieniu art. 107 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej

6. Podstawowe zasady obliczania luki finansowej

  • Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego
  • Wytyczne w zakresie wybranych zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód z dnia 27 września 2011r.
  • Wytyczne Komisji Europejskiej - Komitetu Koordynującego Fundusze (COCOF) - interpretacja zapisów art. 55 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (COCOF 07/0074/09 z dnia 30 listopada 2010 r.)
  • Metodologia przeprowadzania analizy kosztów i korzyści. Wytyczne, Nowy okres programowania 2007-2013, Dokument roboczy nr 4, Bruksela (ang. Guidance on the methodology for carrying out Cost-Benefit Analysis)
  • Przewodnik do analizy kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych (ang. Guide to cost-benefit analysis of investment projects)
  • dodatkowe wytyczne, w tym wytyczne JASPERS

7. Nowe metody określenia dochodu generowanego przez projekty, w tym uproszczone podejście oparte na stawkach zryczałtowanych dla operacji w dziedzinach technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK), badań, rozwoju i innowacji oraz efektywności energetycznej w perspektywie 2014-2020

8. Luka finansowa - określenie poziomu dofinansowania projektu, w tym metodologia wyliczenia luki finansowej.

  • W jakich przypadkach należy ponownie przeliczać lukę finansową?
  • Zmiana poziomu dofinansowania w projekcie a luka finansowa.
  • Zmiana kosztów inwestycyjnych a luka finansowa i poziom dofinansowania.

9. Zasady określenia poziomu dofinansowania

  • Wyłączenia ze stosowania luki finansowej modyfikacja art. 55 rozp. 1083/2006 wprowadzona rozp. 1341/2008
  • Ewentualne błędy w analizie finansowej i ekonomicznej
  • Rozliczenie projektu - horyzont czasowy monitorowania dochodów

10. Obowiązki beneficjenta w zakresie monitorowania dochodowości w perspektywie 2007-2013 oraz 2014-2020

11. Obowiązki jakie nakłada na Instytucje Zarządzające ust. 3 i 4 art. 55 rozp. 1083 oraz art. 61 rozp. 1303

  • Monitorowanie dochodów i kosztów w projektach, w tym w projektach projektów generujących dochód
  • Monitorowanie dochodów w przypadku projektów, o których mowa w art. 55 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006
  • Monitorowanie dochodów w przypadku projektów, o których mowa w art. 55 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (po zmianie wprowadzonej rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 539/2010)
  • Monitorowanie kosztów kwalifikowanych w przypadku projektów generujących dochód
  • Czy raz wyliczona luka w momencie aplikowania o środki "zamyka" temat dochodowości?

12. Dochodowość w rozumieniu art. 55 rozp. 1083/2006 a trwałość projektu w rozumieniu art. 57 rozp. 1083/2006

13. Dochodowość w rozumieniu art. 61 rozp. 1303 a trwałość w rozumieniu art. 71 rozp. 1303 w perspektywie 2014-2020

14. Kontrola projektów generujących dochody - instytucje kontrolujące i ich kompetencje

15. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w odniesieniu do projektów generujących dochody

16. Kwalifikowalność podatku VAT w perspektywie 2007-2013

17. Kwalifikowalność podatku VAT w perspektywie 2014-2020

18. Promocja projektów w okresie trwałości


HARMONOGRAM

Dzień 1

09:30 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

Dzień 2

08:30 - 09:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa kawowa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI


CENA SZKOLENIA

1090 PLN + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby


990 PLN + 23% VAT - koszt udziału drugiej i każdej kolejnej osoby


UWAGA! W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: