Rozwój

Stres w kontakcie z klientem i jak z nim walczyć - efektywne techniki kontroli emocji

13 marca 2015 r.

Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Cena szkolenia:
690 zł + 23%VAT

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Cele szkolenia

  • Pogłębienie wiedzy w zakresie skutecznego zarządzania stresem w kontakcie z klientem,
  • Zwiększenie własnej skuteczności w działania w sytuacjach stresowych,
  • Praktyczne rozwijanie umiejętności i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • Zwiększenie własnej odporności na stres,
  • Poprawa efektywności redukcji stresu gdy on już wystąpił,
  • Zwiększenie efektywności zapobiegania sytuacjom stresowym,
  • Autodiagnoza indywidualnych stresorów i dobór narzędzi im zapobiegającym,
  • Poznanie technik redukujących stres i napięcie zawodowe.

Metodologia szkolenia

  • Wykład interaktywny,
  • Warsztat,
  • Praca indywidualna,
  • Dyskusja moderowana,
  • Odgrywanie ról

1. MECHANIZM POWSTAWANIA STRESU

  • Stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja
  • Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?
  • Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?
  • Sposoby zapobiegania - by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy

2. OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?

  • Reakcje fizyczne
  • Reakcje psychologiczne
  • Zmiany w zachowaniu

3. TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?

  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi

4. SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM

  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
    • rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
    • szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
    • wyrażanie emocji pozytywnych
    • psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
    • autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
    • rodzaje oddechu
    • Praktyka świadomego oddechu
  • "Zmniejszamy stres" - ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - "Relaksacja przez oddychanie" / "Trening autogenny" (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / "Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów" i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

5. ASERTYWNOŚĆ A STRES

  • Jak mówić "nie" w sytuacjach stresujących
    • obszary trudności w odmawianiu
    • jak mówić "nie" by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
    • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
    • jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny - czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
    • kiedy warto wypowiadać krytykę
    • problemy z przyjmowaniem krytyki
    • co robić z nie konstruktywną krytyką
    • oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
    • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
    • typowe błędy w wyrażaniu opinii
    • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
    • komunikaty JA i komunikaty TY
    • metody ustanawiania konstruktywnych relacji
    • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
    • asertywna obrona przed gniewem i agresją

6. PODSUMOWANIE

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

690 PLN + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby


UWAGA! W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Rozwój

Stres w kontakcie z klientem i jak z nim walczyć - efektywne techniki kontroli emocji

13 marca 2015 r.

Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

CEL SZKOLENIA

Cele szkolenia

  • Pogłębienie wiedzy w zakresie skutecznego zarządzania stresem w kontakcie z klientem,
  • Zwiększenie własnej skuteczności w działania w sytuacjach stresowych,
  • Praktyczne rozwijanie umiejętności i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • Zwiększenie własnej odporności na stres,
  • Poprawa efektywności redukcji stresu gdy on już wystąpił,
  • Zwiększenie efektywności zapobiegania sytuacjom stresowym,
  • Autodiagnoza indywidualnych stresorów i dobór narzędzi im zapobiegającym,
  • Poznanie technik redukujących stres i napięcie zawodowe.

Metodologia szkolenia

  • Wykład interaktywny,
  • Warsztat,
  • Praca indywidualna,
  • Dyskusja moderowana,
  • Odgrywanie ról

PROGRAM

1. MECHANIZM POWSTAWANIA STRESU

  • Stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja
  • Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?
  • Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?
  • Sposoby zapobiegania - by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy

2. OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?

  • Reakcje fizyczne
  • Reakcje psychologiczne
  • Zmiany w zachowaniu

3. TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?

  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi

4. SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM

  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
    • rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
    • szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
    • wyrażanie emocji pozytywnych
    • psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
    • autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
    • rodzaje oddechu
    • Praktyka świadomego oddechu
  • "Zmniejszamy stres" - ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - "Relaksacja przez oddychanie" / "Trening autogenny" (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / "Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów" i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

5. ASERTYWNOŚĆ A STRES

  • Jak mówić "nie" w sytuacjach stresujących
    • obszary trudności w odmawianiu
    • jak mówić "nie" by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
    • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
    • jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny - czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
    • kiedy warto wypowiadać krytykę
    • problemy z przyjmowaniem krytyki
    • co robić z nie konstruktywną krytyką
    • oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
    • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
    • typowe błędy w wyrażaniu opinii
    • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
    • komunikaty JA i komunikaty TY
    • metody ustanawiania konstruktywnych relacji
    • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
    • asertywna obrona przed gniewem i agresją

6. PODSUMOWANIE


HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI


CENA SZKOLENIA

690 PLN + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby


UWAGA! W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: