Windykacja
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych choć formalnie weszła w życie w 2021 r. i zmieniła przepisy w zakresie doręczeń zarówno Kodeksu postępowania administracyjnego, jak i Ordynacji podatkowej z dniem 5 października 2021 r. to jednak wciąż nie ma obowiązku jej stosowania. W dniu 29 maja 2023 r. Minister Cyfryzacji wydał komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej. Termin ten pierwotnie określony został na 10 grudnia 2023 r., a następnie został zmieniony na 30 grudnia 2023 r. i w końcu na 1 października 2024 r.
Obecnie zatem jest czas na przygotowanie się do wdrożenia nowego systemu e-doręczeń i to zarówno dla podmiotów publicznych, jak i niepublicznych (przedsiębiorców i profesjonalnych pełnomocników). Część podmiotów już założyła nowe adresy do doręczeń i obsługują skrzynki.
Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną m.in. obowiązki tych podmiotów związane z wdrożeniem nowego systemu doręczeń elektronicznych, w tym polegające na uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych, obsłudze skrzynki do e-doręczeń, wynikające z przepisów przejściowych regulujących korzystanie z e-doręczeń i ePUAP-u, przepisów KPA i Ordynacji podatkowej regulujących doręczenia, a także pojęcia:
- usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- publicznej usługi hybrydowej,
- adresu do doręczeń elektronicznych,
- bazy adresów elektronicznych,
- podpisu elektronicznego, w tym kwalifikowanego, osobistego i zaufanego,
- walidacji podpisu elektronicznego (w tym kwalifikowanej),
- elektronicznego zarządzania dokumentacją.
Przedstawione zostaną również obowiązki organów administracji publicznej wynikające z prowadzenia postępowania administracyjnego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz uprawnienia stron i innych uczestników postępowania administracyjnego z tym związane.
Zajęcia mają charakter teoretyczno-warsztatowy.
Uczestnicy zostaną zapoznani z kluczowymi przepisami z powyższego zakresu, analizą problemów związanych z ich stosowaniem, zarówno tymi, które już rozstrzygały sądy administracyjne, jak i tymi, które mogą się pojawić w związku ze stosowaniem nowego systemu e-doręczeń.
1. Zakres zastosowania ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
2. Relacja ustawy o doręczeniach elektronicznych do Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej
3. Zasady doręczeń według ustawy o doręczeniach elektronicznych
4. Zasady doręczeń według Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej
5. Adres do doręczeń elektronicznych i zasady jego uzyskiwania
6. Baza Adresów Elektronicznych - wpis, zakres wpisywanych danych, zasady i sposoby dostępu do bazy
7. Skrzynka doręczeń - podmiot odpowiedzialny za udostępnianie skrzynki, administrator skrzynki w urzędzie i inne role, dostęp do skrzynki przez stronę internetową, operacje na skrzynce, integracja systemów do obsługi kancelaryjnej z e-doręczeniami
8. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej
9. Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej
10. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej
11. Publiczna a niepubliczna usługa hybrydowa
12. Dowód wysłania i otrzymania - zakres zawartych tam danych, pobieranie ze krzynki, podmioty wystawiające, znaczenie w procedurze administracyjnej
13. Wykorzystywanie e-PUAP do doręczeń (w okresie przejściowym)
14. Terminy związane z obowiązkiem stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych - znaczenie komunikatu ministra, kategorie podmiotów
15. Doręczanie na konto w systemie teleinformatycznym
16. Przekształcanie dokumentów na potrzeby doręczeń (odwzorowania cyfrowe i wydruki dokumentów podpisanych elektronicznie w Kpa i Ordynacji podatkowej)
17. Pojęcie systemu teleinformatycznego w przepisach prawa
18. Dokument utrwalony elektronicznie i papierowo w Kpa i Ordynacji podatkowej
19. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w świetle instrukcji kancelaryjnej
20. Pojęcie systemu tradycyjnego i EZD
21. Przygotowywanie dokumentów papierowych i elektronicznych na potrzeby doręczeń
22. Podpisy elektroniczne w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)
23. Pieczęć elektroniczna w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)
24. Walidacja podpisów i pieczęci elektronicznych
25. Dyskusja, pytania i odpowiedzi
8:45 - 09:00 | Logowanie | |
09:00 - 10:30 | Szkolenie | |
10:30 - 10:45 | Przerwa | |
10:45 - 12:30 | Szkolenie | |
12:30 - 13:00 | Lunch | |
13:00 - 15:00 | Szkolenie | |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Doktor nauk prawnych. Obecnie pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu. Były pracownik korpusu służby cywilnej (administracji skarbowej). Autor i współautor publikacji z zakresu prawa administracyjnego.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub 3 osób
590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 4 osób i więcej
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.