Windykacja

Doręczenia elektroniczne po zmianach obowiązujących od 1.10.2024 r.

17 kwietnia 2024 r.

ONLINE

Cena szkolenia:
690 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych choć formalnie weszła w życie w 2021 r. i zmieniła przepisy w zakresie doręczeń zarówno Kodeksu postępowania administracyjnego, jak i Ordynacji podatkowej z dniem 5 października 2021 r. to jednak wciąż nie ma obowiązku jej stosowania. W dniu 29 maja 2023 r. Minister Cyfryzacji wydał komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej. Termin ten pierwotnie określony został na 10 grudnia 2023 r., a następnie został zmieniony na 30 grudnia 2023 r. i w końcu na 1 października 2024 r.

Obecnie zatem jest czas na przygotowanie się do wdrożenia nowego systemu e-doręczeń i to zarówno dla podmiotów publicznych, jak i niepublicznych (przedsiębiorców i profesjonalnych pełnomocników). Część podmiotów już założyła nowe adresy do doręczeń i obsługują skrzynki.

Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną m.in. obowiązki tych podmiotów związane z wdrożeniem nowego systemu doręczeń elektronicznych, w tym polegające na uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych, obsłudze skrzynki do e-doręczeń, wynikające z przepisów przejściowych regulujących korzystanie z e-doręczeń i ePUAP-u, przepisów KPA i Ordynacji podatkowej regulujących doręczenia, a także pojęcia:

  • usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  • publicznej usługi hybrydowej,
  • adresu do doręczeń elektronicznych,
  • bazy adresów elektronicznych,
  • podpisu elektronicznego, w tym kwalifikowanego, osobistego i zaufanego,
  • walidacji podpisu elektronicznego (w tym kwalifikowanej),
  • elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Przedstawione zostaną również obowiązki organów administracji publicznej wynikające z prowadzenia postępowania administracyjnego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz uprawnienia stron i innych uczestników postępowania administracyjnego z tym związane.

Zajęcia mają charakter teoretyczno-warsztatowy.

Uczestnicy zostaną zapoznani z kluczowymi przepisami z powyższego zakresu, analizą problemów związanych z ich stosowaniem, zarówno tymi, które już rozstrzygały sądy administracyjne, jak i tymi, które mogą się pojawić w związku ze stosowaniem nowego systemu e-doręczeń.

1. Zakres zastosowania ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

2. Relacja ustawy o doręczeniach elektronicznych do Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej

3. Zasady doręczeń według ustawy o doręczeniach elektronicznych

4. Zasady doręczeń według Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej

5. Adres do doręczeń elektronicznych i zasady jego uzyskiwania

6. Baza Adresów Elektronicznych - wpis, zakres wpisywanych danych, zasady i sposoby dostępu do bazy

7. Skrzynka doręczeń - podmiot odpowiedzialny za udostępnianie skrzynki, administrator skrzynki w urzędzie i inne role, dostęp do skrzynki przez stronę internetową, operacje na skrzynce, integracja systemów do obsługi kancelaryjnej z e-doręczeniami

8. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej

9. Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej

10. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej

11. Publiczna a niepubliczna usługa hybrydowa

12. Dowód wysłania i otrzymania - zakres zawartych tam danych, pobieranie ze krzynki, podmioty wystawiające, znaczenie w procedurze administracyjnej

13. Wykorzystywanie e-PUAP do doręczeń (w okresie przejściowym)

14. Terminy związane z obowiązkiem stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych - znaczenie komunikatu ministra, kategorie podmiotów

15. Doręczanie na konto w systemie teleinformatycznym

16. Przekształcanie dokumentów na potrzeby doręczeń (odwzorowania cyfrowe i wydruki dokumentów podpisanych elektronicznie w Kpa i Ordynacji podatkowej)

17. Pojęcie systemu teleinformatycznego w przepisach prawa

18. Dokument utrwalony elektronicznie i papierowo w Kpa i Ordynacji podatkowej

19. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w świetle instrukcji kancelaryjnej

20. Pojęcie systemu tradycyjnego i EZD

21. Przygotowywanie dokumentów papierowych i elektronicznych na potrzeby doręczeń

22. Podpisy elektroniczne w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

23. Pieczęć elektroniczna w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

24. Walidacja podpisów i pieczęci elektronicznych

25. Dyskusja, pytania i odpowiedzi

8:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

Doktor nauk prawnych. Obecnie pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu. Były pracownik korpusu służby cywilnej (administracji skarbowej). Autor i współautor publikacji z zakresu prawa administracyjnego.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub 3 osób

590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 4 osób i więcej

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Windykacja

Doręczenia elektroniczne po zmianach obowiązujących od 1.10.2024 r.

17 kwietnia 2024 r.

ONLINE

CEL SZKOLENIA

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych choć formalnie weszła w życie w 2021 r. i zmieniła przepisy w zakresie doręczeń zarówno Kodeksu postępowania administracyjnego, jak i Ordynacji podatkowej z dniem 5 października 2021 r. to jednak wciąż nie ma obowiązku jej stosowania. W dniu 29 maja 2023 r. Minister Cyfryzacji wydał komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej. Termin ten pierwotnie określony został na 10 grudnia 2023 r., a następnie został zmieniony na 30 grudnia 2023 r. i w końcu na 1 października 2024 r.

Obecnie zatem jest czas na przygotowanie się do wdrożenia nowego systemu e-doręczeń i to zarówno dla podmiotów publicznych, jak i niepublicznych (przedsiębiorców i profesjonalnych pełnomocników). Część podmiotów już założyła nowe adresy do doręczeń i obsługują skrzynki.

Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną m.in. obowiązki tych podmiotów związane z wdrożeniem nowego systemu doręczeń elektronicznych, w tym polegające na uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych, obsłudze skrzynki do e-doręczeń, wynikające z przepisów przejściowych regulujących korzystanie z e-doręczeń i ePUAP-u, przepisów KPA i Ordynacji podatkowej regulujących doręczenia, a także pojęcia:

  • usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  • publicznej usługi hybrydowej,
  • adresu do doręczeń elektronicznych,
  • bazy adresów elektronicznych,
  • podpisu elektronicznego, w tym kwalifikowanego, osobistego i zaufanego,
  • walidacji podpisu elektronicznego (w tym kwalifikowanej),
  • elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Przedstawione zostaną również obowiązki organów administracji publicznej wynikające z prowadzenia postępowania administracyjnego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz uprawnienia stron i innych uczestników postępowania administracyjnego z tym związane.

Zajęcia mają charakter teoretyczno-warsztatowy.

Uczestnicy zostaną zapoznani z kluczowymi przepisami z powyższego zakresu, analizą problemów związanych z ich stosowaniem, zarówno tymi, które już rozstrzygały sądy administracyjne, jak i tymi, które mogą się pojawić w związku ze stosowaniem nowego systemu e-doręczeń.


PROGRAM

1. Zakres zastosowania ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

2. Relacja ustawy o doręczeniach elektronicznych do Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej

3. Zasady doręczeń według ustawy o doręczeniach elektronicznych

4. Zasady doręczeń według Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej

5. Adres do doręczeń elektronicznych i zasady jego uzyskiwania

6. Baza Adresów Elektronicznych - wpis, zakres wpisywanych danych, zasady i sposoby dostępu do bazy

7. Skrzynka doręczeń - podmiot odpowiedzialny za udostępnianie skrzynki, administrator skrzynki w urzędzie i inne role, dostęp do skrzynki przez stronę internetową, operacje na skrzynce, integracja systemów do obsługi kancelaryjnej z e-doręczeniami

8. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej

9. Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej

10. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego - pojęcie, istota, znaczenie i wykorzystanie w procedurze administracyjnej

11. Publiczna a niepubliczna usługa hybrydowa

12. Dowód wysłania i otrzymania - zakres zawartych tam danych, pobieranie ze krzynki, podmioty wystawiające, znaczenie w procedurze administracyjnej

13. Wykorzystywanie e-PUAP do doręczeń (w okresie przejściowym)

14. Terminy związane z obowiązkiem stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych - znaczenie komunikatu ministra, kategorie podmiotów

15. Doręczanie na konto w systemie teleinformatycznym

16. Przekształcanie dokumentów na potrzeby doręczeń (odwzorowania cyfrowe i wydruki dokumentów podpisanych elektronicznie w Kpa i Ordynacji podatkowej)

17. Pojęcie systemu teleinformatycznego w przepisach prawa

18. Dokument utrwalony elektronicznie i papierowo w Kpa i Ordynacji podatkowej

19. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w świetle instrukcji kancelaryjnej

20. Pojęcie systemu tradycyjnego i EZD

21. Przygotowywanie dokumentów papierowych i elektronicznych na potrzeby doręczeń

22. Podpisy elektroniczne w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

23. Pieczęć elektroniczna w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

24. Walidacja podpisów i pieczęci elektronicznych

25. Dyskusja, pytania i odpowiedzi


HARMONOGRAM

8:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Doktor nauk prawnych. Obecnie pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu. Były pracownik korpusu służby cywilnej (administracji skarbowej). Autor i współautor publikacji z zakresu prawa administracyjnego.


CENA SZKOLENIA

690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub 3 osób

590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 4 osób i więcej

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: