Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
1. Podstawy prawne:
- ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz rozporządzenia wykonawcze;
- dyrektywy unijne oraz rekomendacje (m.in. FATF, Komitet Bazylejski, OECD);
- pojęcie podmiotu zobowiązanego;
- pojęcie beneficjenta rzeczywistego i sposoby jego weryfikowania;
- pojęcie brudnych pieniędzy, terroryzmu i instytucji zobowiązanej.
2. Ocena ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmowi:
- limit transakcji gotówkowych 15 tys. EUR - jak liczyć?
- przykłady procederu prania pieniędzy w obrocie gospodarczym, w tym w transakcjach gotówkowych;
- opracowanie przez Generalnego Inspektora Informacji finansowej Krajowej oceny ryzyka a obowiązki weryfikowania ryzyka przez podmioty zobowiązane;
- środki bezpieczeństwa finansowego - pojęcie i obowiązki ustawowe;
- uproszczone oraz wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego;
- odstąpienie od stosowania środków bezpieczeństwa finansowego - przykłady;
- przypadki wstrzymywania transakcji oraz blokady rachunków bankowych;
- karuzele VAT a stosowanie ustawy.
3. Obowiązki nałożone ustawą na podmiot gospodarczy:
- weryfikacja klienta, jako podstawowy obowiązek podmiotu w zakresie funkcjonowania transakcji;
- sposoby, metody i terminy weryfikacji klienta;
- beneficjent rzeczywisty a strona transakcji, - jakie są tutaj różnice pojęć;
- wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za wykonywanie ustawy oraz za wdrażanie ustawy;
- wyznaczenie pracownika odpowiedzialnego za zgodność z ustawą instytucji zobowiązanej;
- identyfikacja i ocena ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmowi przez podmiot zobowiązany;
- przeprowadzanie okresowych szkoleń pracowników;
- przekazywanie informacji lub dokumentów mogących mieć wpływ na ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmowi;
- powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa a zawiadomienie Generalnego Inspektora o przypadku prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu;
- obowiązek zawiadomienia prokuratora o podejrzeniu popełnienia przestępstwa;
- szczególne środki ograniczające;
- centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych - zgłoszenie osób i informacje o zmianach w zakresie CRBR;
- rejestr działalności na rzecz spółek i trustów;
- działalność w zakresie walut wirtualnych.
4. Wewnętrzna procedura AML, jako spełnienie obowiązku ustawowego:
- podmioty zobowiązane do posiadania procedury;
- cel procedury AML;
- ocena ryzyka związanego z pranie pieniędzy i finansowaniem terroryzmu - podział na niski i wysoki poziom ryzyka;
- opis środków bezpieczeństwa finansowego w podmiocie;
- weryfikacja osób zajmujących eksponowane stanowisko polityczne;
- przechowywanie dokumentacji;
- ochrona danych osobowych;
- zgłaszanie naruszeń przepisów ustawy;
- grupowa procedura AML.
5. Kontrole i kary nakładane na podmioty:
- krajowa Administracja Skarbowa, jako wyznaczony podmiot kontrolujący;
- rodzaje kontroli, w tym planowana i doraźna;
- generalny Inspektor Informacji Finansowej i jego obowiązki;
- wymiana informacji pomiędzy organami w zakresie wynikającym z Ustawy;
- komitet Bezpieczeństwa Finansowego;
- kary administracyjne - przypadki i rodzaje;
- odpowiedzialność karna uregulowana ustawą.
6. Dyskusja z uczestnikami.
09:00 - 10:30 | Szkolenie | |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa | |
10:45 - 12:30 | Szkolenie | |
12:30 - 13:00 | Przerwa (Lunch) | |
13:00 - 15:00 | Szkolenie | |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku VAT.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
398 + 23% VAT
Koszt udziału jednej osoby - online
690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby - stacjonarnie