Windykacja

Doręczenia elektroniczne po zmianach obowiązujących od 1 stycznia 2025 r.

29 listopada 2024 r.

ONLINE

Cena szkolenia:
690 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych choć formalnie weszła w życie w 2021 r. i zmieniła przepisy w zakresie doręczeń zarówno Kodeksu postępowania administracyjnego jak i Ordynacji podatkowej z dniem 5 października 2021 r. to jednak wciąż nie ma obowiązku jej stosowania. W dniu 29 maja 2023 r. Minister Cyfryzacji wydał komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej.

Termin ten określony został na dzień 1 stycznia 2025 r. Obecnie zatem jest odpowiedni czas na przygotowanie się do wdrożenia nowego systemu e-doręczeń i to zarówno dla podmiotów publicznych, jak i niepublicznych (przedsiębiorców i profesjonalnych pełnomocników).

Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną m.in. obowiązki tych podmiotów związane z wdrożeniem nowego systemu doręczeń elektronicznych, w tym polegające na uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych, obsłudze skrzynki do e-doręczeń, wynikające z przepisów przejściowych regulujących korzystanie z e-doręczeń i ePUAP-u, przepisów KPA i Ordynacji podatkowej regulujących doręczenia od 1 stycznia 2025 r., a także pojęcia:

  • usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
  • publicznej usługi hybrydowej
  • adresu do doręczeń elektronicznych
  • bazy adresów elektronicznych
  • podpisu elektronicznego, w tym kwalifikowanego, osobistego i zaufanego
  • walidacji podpisu elektronicznego (w tym kwalifikowanej)
  • elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Zostaną przedstawione również obowiązki organów administracji publicznej wynikające z prowadzenia postępowania administracyjnego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz uprawnienia stron i innych uczestników postępowania administracyjnego z tym związane.

Zajęcia mają charakter teoretyczno-warsztatowy. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z kluczowymi przepisami z powyższego zakresu, analizą problemów związanych z ich stosowaniem, zarówno tymi, które już rozstrzygały sądy administracyjne, jak i tymi, które mogą się pojawić w związku ze stosowaniem nowego systemu e-doręczeń.

1. Zasady doręczeń według ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

2. Zasady doręczeń w KPA i Ordynacji podatkowej a obowiązki wynikające z ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

3. Adres do doręczeń elektronicznych

4. Baza Adresów Elektronicznych

5. Skrzynka doręczeń

6. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE)

7. Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH)

8. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego

9. Dowód wysłania i otrzymania

10. Wykorzystywanie e-PUAP do doręczeń (w okresie przejściowym)

11. Doręczanie na konto w systemie teleinformatycznym

12. Przekształcanie dokumentów na potrzeby doręczeń (odwzorowania cyfrowe i wydruki dokumentów podpisanych elektronicznie w Kpa i Ordynacji podatkowej)

13. Niepubliczna usługa hybrydowa

14. Pojęcie systemu teleinformatycznego w przepisach prawa

15. Dokument utrwalony elektronicznie i papierowo w Kpa i Ordynacji podatkowej

16. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w świetle instrukcji kancelaryjne

17. Pojęcie systemu tradycyjnego i EZD

18. Przygotowywanie dokumentów papierowych i elektronicznych na potrzeby doręczeń

19. Podpisy elektroniczne w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

20. Pieczęć elektroniczna w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

21. Walidacja podpisów i pieczęci elektronicznych

22. Omówienie zapowiedzi Ministra Cyfryzacji dotyczących planowanych nowelizacji w zakresie e-doręczeń

23. Dyskusja, pytania i odpowiedzi

8:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

Doktor nauk prawnych. Obecnie pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu. Były pracownik korpusu służby cywilnej (administracji skarbowej). Autor i współautor publikacji z zakresu prawa administracyjnego.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw. VAT.

Windykacja

Doręczenia elektroniczne po zmianach obowiązujących od 1 stycznia 2025 r.

29 listopada 2024 r.

ONLINE

CEL SZKOLENIA

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych choć formalnie weszła w życie w 2021 r. i zmieniła przepisy w zakresie doręczeń zarówno Kodeksu postępowania administracyjnego jak i Ordynacji podatkowej z dniem 5 października 2021 r. to jednak wciąż nie ma obowiązku jej stosowania. W dniu 29 maja 2023 r. Minister Cyfryzacji wydał komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej.

Termin ten określony został na dzień 1 stycznia 2025 r. Obecnie zatem jest odpowiedni czas na przygotowanie się do wdrożenia nowego systemu e-doręczeń i to zarówno dla podmiotów publicznych, jak i niepublicznych (przedsiębiorców i profesjonalnych pełnomocników).

Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną m.in. obowiązki tych podmiotów związane z wdrożeniem nowego systemu doręczeń elektronicznych, w tym polegające na uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych, obsłudze skrzynki do e-doręczeń, wynikające z przepisów przejściowych regulujących korzystanie z e-doręczeń i ePUAP-u, przepisów KPA i Ordynacji podatkowej regulujących doręczenia od 1 stycznia 2025 r., a także pojęcia:

  • usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
  • publicznej usługi hybrydowej
  • adresu do doręczeń elektronicznych
  • bazy adresów elektronicznych
  • podpisu elektronicznego, w tym kwalifikowanego, osobistego i zaufanego
  • walidacji podpisu elektronicznego (w tym kwalifikowanej)
  • elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Zostaną przedstawione również obowiązki organów administracji publicznej wynikające z prowadzenia postępowania administracyjnego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz uprawnienia stron i innych uczestników postępowania administracyjnego z tym związane.

Zajęcia mają charakter teoretyczno-warsztatowy. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z kluczowymi przepisami z powyższego zakresu, analizą problemów związanych z ich stosowaniem, zarówno tymi, które już rozstrzygały sądy administracyjne, jak i tymi, które mogą się pojawić w związku ze stosowaniem nowego systemu e-doręczeń.


PROGRAM

1. Zasady doręczeń według ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

2. Zasady doręczeń w KPA i Ordynacji podatkowej a obowiązki wynikające z ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

3. Adres do doręczeń elektronicznych

4. Baza Adresów Elektronicznych

5. Skrzynka doręczeń

6. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE)

7. Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH)

8. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego

9. Dowód wysłania i otrzymania

10. Wykorzystywanie e-PUAP do doręczeń (w okresie przejściowym)

11. Doręczanie na konto w systemie teleinformatycznym

12. Przekształcanie dokumentów na potrzeby doręczeń (odwzorowania cyfrowe i wydruki dokumentów podpisanych elektronicznie w Kpa i Ordynacji podatkowej)

13. Niepubliczna usługa hybrydowa

14. Pojęcie systemu teleinformatycznego w przepisach prawa

15. Dokument utrwalony elektronicznie i papierowo w Kpa i Ordynacji podatkowej

16. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w świetle instrukcji kancelaryjne

17. Pojęcie systemu tradycyjnego i EZD

18. Przygotowywanie dokumentów papierowych i elektronicznych na potrzeby doręczeń

19. Podpisy elektroniczne w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

20. Pieczęć elektroniczna w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)

21. Walidacja podpisów i pieczęci elektronicznych

22. Omówienie zapowiedzi Ministra Cyfryzacji dotyczących planowanych nowelizacji w zakresie e-doręczeń

23. Dyskusja, pytania i odpowiedzi


HARMONOGRAM

8:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Doktor nauk prawnych. Obecnie pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu. Były pracownik korpusu służby cywilnej (administracji skarbowej). Autor i współautor publikacji z zakresu prawa administracyjnego.


CENA SZKOLENIA

690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw. VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: