Windykacja
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
CELE SZKOLENIA:
W trakcie zajęć nauczymy Państwa:
- technik prowadzenia windykacji (zawierających wiele punktów negocjacyjnych),
- psychologicznych prawidłowości procesów występujących w trakcie kontaktów windykacyjnych,
- obrony przed nieetycznymi działaniami drugiej strony,
- wychodzenia z trudnej sytuacji negocjacyjnych,
- prowadzenia negocjacji windykacyjnych z trudnym partnerem,
- wzmacniania siły negocjacyjnej w windykacji poprzez oddziaływanie niekonwencjonalnymi środkami językowymi,
- rozpoznawania niewerbalnych komunikatów partnera podczas procesu windykacji,
- rozpoznawania osobowości osób windykowanych,
- właściwego doboru strategii i technik negocjacji do osobowości i stylu negocjowania.
METODOLOGIA SZKOLENIA:
- Wykład interaktywny
- Warsztat negocjacyjny
- Praca indywidualna
- Dyskusja moderowana
- Symulacje
- Odgrywanie ról
- Testy autodiagnostyczne
- Testy osobowości
1. ELEMENTY PSYCHOLOGII W WINDYKACJI
- Jak rozgrywać reakcje obronne dłużników?
- Skąd się biorą wymówki dłużników? Jak je weryfikować?
- Skąd płynie siła negocjacyjna?
- Co da nam efektywne komunikowanie się w sytuacjach konfliktowych?
- Jak postępować i rozmawiać z nierzetelnymi klientami,
- Zasady skutecznej korespondencji z dłużnikiem.
2. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH I BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM
- Procedury i regulamin windykacji,
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Rola indywidualnego podejścia do dłużnika
- Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
3. STRATEGIA NEGOCJIACJI W WINDYKACJI
- Tworzenie strategii negocjacyjnych
- Negocjacje osobiste i telefoniczne
- Techniki negocjacji dostosowane do sytuacji
- Stanowiska a interesy.
- Interes musi być chroniony - różne drogi dojścia do celu (realizacji interesu).
- Jak radzić sobie z impasami?
- Budowanie porozumienia negocjacyjnego.
- Zmiana podejścia do negocjacji windykacyjnych, uwrażliwienie na potrzeby drugiej strony, przy jednoczesnym wzmocnieniu własnego stanowiska.
4. ZASADY NEGOCJACJI TWARDYCH I MIĘKKICH
- Podział negocjacji na twarde i miękkie
- Zarządzanie ustępstwami
- Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych
5. NEGOCJACJE OPARTE NA ZASADACH
- Sens negocjacji o interesy
- Oddziel ludzi od problemu: bariery komunikacyjne - rozpoznawanie i uniknie; analiza transakcyjna a komunikacja w negocjacjach
- Odkrywaj stanowiska drugiej strony; staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria; znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
- Kiedy stosować negocjacje oparte o interesy?
6. NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Rola indywidualnego podejścia do klienta
- strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
- Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
- Uświadomienie klientowi zaangażowania i profesjonalizmu własnej organizacji
7. WYWIERANIE WPŁYWU W PROCESIE WINDYKACJI
- Podstawowe prawa wywierania wpływu
- Co to są taktyki negocjacyjne i po co są stosowane?
- Wywieranie wpływu a manipulacja.
- Reguły wywierania wpływu- zastosowanie w biznesie.
- Techniki wywierania wpływu na poziomie faktów
- Techniki wywierania wpływu czasem
- Techniki wywierania wpływu faktami
- Techniki wywierania wpływu na poziomie relacjami i emocji
- Techniki wywierania wpływu na poziomie wizerunku, czyli dress code negocjatora
- Dobór najskuteczniejszych technik wywierania wpływu
8. TYPY KLIENTA - SPOSÓB SKUTECZNEJ OBSŁUGI
- Rozpoznanie charakterystyki klienta
- Dopasowanie stylu do typu klienta
- Wpływ poprzez wartości klienta
9. ZASPOKAJANIE PSYCHOLOGICZNYCH POTRZEB KLIENTA
- Badanie potrzeb klienta
- Jak sprawić, aby klient poczuł się ważny?
- Jak wpływać na pozytywne emocje klienta?
- Budowanie lojalności i zadowolenia
- Opłacalność tworzenia dobrych relacji z klientem
- Metody rozpoznawania potrzeb klientów; wywieranie wpływu
- Określenie celów sprzedaży i metody prezentacji produktu
10. BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM
- Jak budować relacje z klientem
- Otwarcie, czyli początek budowy relacji z nowym klientem i otwarcie jako wzmocnienie relacji przy każdorazowym kontakcie
- Techniki okazywania zainteresowania
- Poczucie humoru i optymizm
- Techniki budowania zaufania
- Wzmacnianie satysfakcji Klienta z każdorazowego kontaktu
- Proces rozmowy z klientem
- Narzędzia utrwalania satysfakcji klienta i wzmacniania relacji
11. AKTYWNE SŁUCHANIE
- Poziomy jakości słuchania
- Selektywne słuchanie klienta
- Sztuka wychwytywania istotnych elementów
12. JAK SOBIE RADZIĆ Z TRUDNYMI KLIENTAMI?
- Przyczyny niezadowolenia klientów
- Reagowanie na emocje i zażalenia
- Profesjonalizm w radzeniu sobie z obiekcjami i sprzeciwem
- Radzenie sobie z manipulacją i krytyką
- Wyjaśnianie obiekcji klienta
- Umiejętność zachowania się w sytuacjach konfliktowych (w jaki sposób doprowadzić do eskalacji konfliktu z klientem? Jak wygasić emocje gdy już konflikt wybuchł/ jak i kiedy przyznać klientowi rację)
13. SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
- Przyczyny powstawania konfliktów w kontakcie z klientem - koło i etapy problemów
- Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu
- Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych
- Rozróżnianie zarzutów rzeczywistych od pozornych
- Rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacjami klientów
- Postawy wobec sytuacji konfliktowych
- Efektywne zachowania w konfliktach
- Postawa asertywna w sytuacji konfliktu
- Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją
- Rozpoznawanie emocji klienta i kontrolowanie emocji własnych
- Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
- Kontrolowanie uczuć i emocji
14. JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z DŁUŻNIKIEM?
- Asertywne odmawianie i proszenie
- Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć ?nie??
- Kulturalne upominanie klienta
- Przekazywanie klientowi złych wiadomości
- Techniki redukcji stresu w kontakcie z dłużnikiem
15. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA W PROCESIE NEGOCJACYJNYM - UMIEJĘTNOŚCI WSPOMAGAJĄCE WINDYKACJĘ
- Język korzyści i język zmysłów - dobór słów i ich ważność
- Zadawanie pytań - strategia perswazji
- Prowadzenie rozmowy - elastyczność
- Sztuka słuchania
- Operowanie przestrzenią i gestami
- Interpretacja mowy ciała
- Gesty wzmacniające i sugerujące
16. OSOBOWOŚĆ - WSPARCIE W PROCESIE WINDYKACJI
- Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników procesu negocjacyjnego
- Świadomość własnego typu osobowości i budowanie na nim przewagi w negocjacjach
- Wywieranie wpływu i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań
17. Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
18. JA WIDYKATOR
- Warsztaty windykacyjne:
- Rozmowa z trudnym dłużnikiem,
- Niwelowanie wymówek dłużników,
- Zapowiadanie sankcji
- Gry negocjacyjne.
- Konsultacja rozwiązań negocjacyjnych.
8:45 - 09:00 | Logowanie | |
09:00 - 10:30 | Szkolenie | |
10:30 - 10:45 | Przerwa | |
10:45 - 12:30 | Szkolenie | |
12:30 - 13:00 | Lunch | |
13:00 - 15:00 | Szkolenie | |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 30 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA na Uniwersytecie WSB Merito w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Certyfikowany konsultant Success Insights? i Extended DISC. Wprowadzał na polski rynek i był współodpowiedzialny za normalizację testów psychometrycznych Hogan Assessment Systems. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji zarządczej, negocjacji i windykacji. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation). Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i windykacji oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC? i Success Insights. Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych typu szkolenie plus. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
1490 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
1390 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.